„Info dani“ sa Poreskom upravom u Privrednoj komori

Učestvovao sam u organizaciji INFO DANA sa Poreskom upravom u Privrednoj komori.

To je nastavak saradnje pružaoca računovodstvenih usluga sa kolegama iz Centrale Poreske uprave. Evo kako oni vide glavne pravce tekuće reforme poreske administracije:

  • Uspostavljaju se poslovni procesi na bazi najboljih međunarodnih iskustava
  • Unapređuju se postojeće i uvode nove usluge za poreske obveznike
  • Kontinuirano se radi na uspostavljanju profila poreskog službenika kojeg karakterišu znanje i veštine

Za nekoliko godina će biti uvedena i jedna od najznačajnijih novina procesa objedinjene naplate a to je da ce postojati jedan račun za uplatu svih poreskih oabevza (osim PDV). Ovo će biti revolucionarni pomak, koji će otkloniti probleme u mnogo segmenata (preknjižavanje, obračuni kamata…)

Poreznici su opredeljeni za poštovanje rokova u postupcima u kojima se odlučuje po zahtevima poreskih obveznika koji imaju mogućnost da preko kol centra urgiraju za rešavanje svojih predmeta.

Posle ovog sastanka, osećaj je pozitivan, jer se čini da stalni apeli stručne javnosti ne ostaju bez odjeka. Sve otvoreniji stav i sve češći skupovi na kojima je moguće u direktnom razgovoru ukazati na sistemske propuste su bitan faktor.

Drugi bitan aspekt za dobijanje bolje usluge je svakako i metodično insistiranje korisnika ka procesiranju njihovih predmeta. I dalje mi je utisak da mnogi korisnici iz nejasnih razloga ne koriste dovoljno tako jednostavno sredstvo kao što je imejl. To što su mnogi službenici Poreske nevoljno usvajali ovaj kanal komunikacije ne znači da ne treba insistirati na istom.

Pripadam grupi obaveštenih optimista, pa sam još uvek prilično uzdržan u pohvalama. Kurs je dobar, makar na strateškom nivou.